Workshop GRATUIT pentru psihologii din DGASPC

Pentru a veni în sprijinul psihologilor care lucrează în sistemul bugetar

Asociația EXPERT PSY a organizat în data de 11 decembrie 2015

workshop-ul de formare continuă gratuit

Evaluarea și expertiza psihologică clinică pentru copilul abuzat / neglijat și în situații de divorț

expert psiholog divort

  • Formatori:
  • Armand Veleanovici, PhD, supervizor în psihologie clinică și consiliere psihologică, coordonatorul Centrului de Consiliere DGASPC Sector 2 București, practică privată;
  • Gabriela Dumitriu, MA, PhDs, psiholog clinician și psihoterapeut specialist, Centrul de Consiliere și Sprijin pt. Părinți și Copii DGASPC Sector 4, practică privată.

Participanții au beneficiat de informații privind activitatea psihologului în domeniul evaluării, expertizei psihologice și protecţiei copilului abuzat/neglijat și în situații de divorț; legislația în vigoare privind abuzul și neglijarea copilului și divorțul (stabilirea custodiei și domiciliului, programul de vizitare); definirea abuzului şi neglijării; tipuri de abuz: fizic, sexual, emoţional; semnele abuzului; consecinţe ale abuzului; tulburări determinate de abuz/neglijare; alienarea parentală; specificul și metodologia evaluării / expertizei psihologice clinice a copilului abuzat/neglijat; specificul și metodologia evaluării și expertizei psihologice clinice a copilului și familiei în situații de divorț; instrumente specifice utilizate în evaluarea / expertiza psihologică clinică a copilului abuzat/neglijat și situații de divorț; întocmirea raportului de evaluare și expertiză psihologică clinică în situații de abuz, neglijare și divorț.

12345406_10206776613386311_3248338227322592252_n 12348029_10206776614106329_7683187168139590880_n 12364439_899516513460154_877038302_o 12359783_899516386793500_458346155_o 12369426_899516426793496_527905585_o 12389018_899516573460148_1500106008_o

Reeditare carte Istorii – Cazuri terapeutice istorisite inedit, Cristiana Alexandra Levitchi

Istorii – Cazuri terapeutice istorisite inedit, Cristiana Alexandra Levitchi, MA, Editura Expert Psy 2015

Web_Istorii Web_Istorii2

Cuprins

Istorii la o cafea cu ciocolata

 

Pasi in istorie

Persoane care au ce spune

Corpuri si fantasme

Barbati copii, barbati parinti, salvatori si salvati

Manifestarea nu e ce pare a fi

Mama „copil” si pene rasfirate

Moise si sindromul lui Atlas

Autoritarism si autoritate

Patul lui Procust

Masti si fantasme

 

Istorii la umbra unor castele vechi

 

Paris intre mit si realitate

Tabuuri

Menage a trois si umbre

Cupluri mitice

Aspecte tainice

Senzaţiile tari ale vietii

Un cer mai vechi de o zi

 

Istorii cu parfum de leandri

 

Flori pe strazi, sampanie dimineata, femei naturale spirit spaniol

Labirintul si balaurii

Mame si catedrale

Reumatism si arhitectura feminina

Gradini interioare

Nebunie, inconstient si teamă viscerala

Femei masculine si barbati feminini

Gotic si cosmopolit

Fiecare personaj
pe rand isi prezinta istoria de viata, intr-un grup de persoane care
merg intr-o excursie. Persoana care prezinta eroii cartii este o arhitecta preocupata de domeniul psihologic. Eroii cartii invata unul de la celalalt sa se cunoasca pe sine si sa isi schimbe perceptiile distorsionate despre sine, altii sau viata.

Fragment dn carte:

Oricine doreste sa se cunoasca pe sine prin intermediul altuia si are ragazul a sonda propriul interior, poate citi aceasta carte. Orice persoana care intelege de ce e necesar ca mai intai sa te cunosti si sa te schimbi pe tine si mai apoi sa incepi sa ceri altuia sa o faca. Acel altul pe care dorim sa-l schimbam poate fi un partener de cuplu, un membru al familiei, un coleg, societatea, propriul popor, tara, sau lumea in general. Poate citi aceasta carte, orice parinte care e preocupat de copil, inainte de a se sonda interior si de a se ingriji pe sine, uitand ca inainte de a fi parinte e Om. Inainte de a fi parinte, persoana are rol de sot si sotie fiind necesar sa se ingrijeasca de nevoile cuplului. Cei care stiu ca propriile frustrari se transmit familiei se ingrijesc mai intai pe sine. Inainte de a dori ca partenerul sau copilul tau sa se schimbe, e necesar sa verifici daca are sau nu ceva de schimbat in propria atitudine… Cei care citesc aceasta carte nu o fac intamplator. Ori sunt familiarizati cu astfel de teme, ori au intrat iremediabil pe calea cunoasterii de sine… si asta inseamna ca unele teme abordate le vor fi familiare si le vor considera deschizatoare in ale gandirii si simtirii proprii. Eu insami invat in fiecare clipa… cate ceva despre mine si altii. Munca aceasta nu are un sfarsit.

Pret carte : 25 lei + taxe.

Pentru comenzi scrieti un email la cristiana.levitchi@gmail.com

Reeditare carte Vorbe fara glas Cum facem fata pierderilor, separarilor, doliilor din viata noastra, Cristiana Alexandra Levitchi, MA, Clara Toma, Editura Expert Psy

Reeditare carte :

Vorbe fara glas Cum facem fata pierderilor, separarilor, doliilor din viata noastra, Cristiana Alexandra Levitchi, MA, Clara Toma, Editura Expert Psy 2015

Web_Vorbe Web_Vorbe2

Cuprins (selectie)
Despre autoare
Inceputurile
Legaturile
Deciziile din copilarie si pierderile
Pierderile si transmiterile transgenerationale prin
arborele genealogic
Copilul sacrificat si pierderile
Traume si violente
Traversarea procesului de doliu
Apararile eului si pierderile
Fazele doliului
Adevaruri in cazul pierderilor
De ce este nevoie de un demers de cunoastere interioara la psihoterapeut
Invatarea abilitatii emotionale
Sentimentele nu au morala
Furia, energia vietii
Ura, umbra iubirii
Cum ne vindecam
Scrisori
Modalitati propuse de metoda ESPERE pentru gestionarea pierderilor, a renuntarilor si a violentelor primite

Fragment

Viata se naste din moarte si ambele sunt doua fete ale aceleiasi monede.
Aproape nu exista persoana care sa nu fi trecut printr-o trauma, o pierdere, o separare, fie decesul unei fiinte dragi, fie pierderea unui ideal, pierderea face parte din viata si nu putem s-o ignoram. Deseori, lipsa constientizarii acestor pierderi duce la probleme psihoemotionale si psihosomatice care nu sunt recunoscute ca avand cauza in incapacitatea de a trai acele pierderi. Cartea de fata nu isi doreste sa fie placuta, insa isi doreste sa fie edificatoare si clarificatoare in acest labirint de traume, dureri, pierderi, separari. O sa descoperiti ce este trauma, ce este o separare, ce este doliul si cum trecem prin el. Pornind chiar de la nastere noi trecem printr-o trauma. Dupa nastere, incepe un sir lung de etape, schimbari in viata care toate presupun o separare, o pierdere si un castig. Cum sa constientizam daca am trecut cu bine printr-o etapa pentru a putea sa traim cu adevarat o sa descoperiti pe parcursul cartii. A nu parcurge toate etapele unui doliu inseamna a nu te putea desprinde si a nu te implica in viata autentic.
Puteti descoperi in aceasta carte legatura intre pierderi si nastere, intre pierderi si deciziile din copilarie (modul nostru de gindire despre noi, altii si viata), intre perderi si violentele indurate de-a lungul vietii, intre pierderi si arborele genealogic, intre pierderi si dependentele de orice fel. O sa intelegeti ce ne impiedica sa traim doliile si sa mergem mai departe in viata. Prin introspectie o sa descoperiti cum sa va cunoasteti mai bine sentimentele si cum sa le acceptati pe fiecare, oricit de dureroase si neacceptate social ar fi ele. O sa recunoasteti ideile preconcepute in cazul pierderilor si ideile adevarate despre pierderi. In cele din urma aveti in carte un ghid practic de a trece prin dolii, pierderi si separari.

Pot fi persoane care spun: eu nu am avut traume groaznice in familie, am avut o copilarie relativ „normala” si am acum o familie „normala”. Chiar daca au avut „norocul” de a fi crescut intr-o familie relativ functionala asta nu inseamna ca nu au simtit niciodata emotii negative fata de cei care i-au crescut. Nu este nevoie musai sa ai un trecut foarte dureros ca sa faci exercitiile de constientizare, acceptare si intelegere a sentimentelor tale. Chiar si o persoana echilibrata psihologic trece de cateva ori in viata prin pierderi. Pentru acele pierderi are nevoie sa treaca prin doliu. Si pentru o pierdere a unei jucarii sau bijuterii este nevoie de a face travaliul de doliu.
Pentru a trece bine prin doliu avem nevoie sa ne rezolvam unele evenimente din trecut in care noi supravietuitorii si persoana decedata, pierduta din viata noastra am luat parte. Ma voi referi mai ales la relatiile tensionate intre noi si persoana pierduta. Cu cat evenimentele traite cu acea persoana sunt mai traumatizante pentru noi, cu atat procesul doliului poate dura mai mult.

Ceea ce s-a intamplat cu un stramos ne afecteaza pe noi si generatiile ce vin. Preluam de la stramosi fizicul, profesia, modul de relationare cu altii, talentele si capacitatile, calitatile, defectele, slabiciunile, traumele, durerile, capacitatea de a fi fericiti sau nefericiti. Asa cum se transmit genele se transmit si tiparele de gandire, ideile, sentimentele, stilurile comportamentale, traumele dintr-o generatie in alta. Asa cum exista un inconstient propriu, exista si un inconstient de familie care se preia, mai ales daca membrii familiei respective nu isi recunosc, constientizeaza problemele, trairile si gandurile, nu isi traiesc doliile, le neaga, le tin secrete.
Fiecare urmas nu numai ca preia inconstient caracteristicile familiei sale, ci se simte „dator” sa le duca mai departe, din fidelitate de familie si din speranta naiva ca ar putea sa rascumpere cumva viata stramosilor lui. Descendentul este loial prin alegerea meseriei, alegerea tipului de partener conjugal, alegerea tipului de relatie de cuplu, alegerea bolilor chiar. Si alegerile aparent opuse inseamna tot fidelitate. Sa spunem ca o femeie a avut un tata alcoolic si isi alege un sot care nu pune alcool in gura. Alegerea ei este rodul unei temeri puternice de tatal ei si de trecut, nu este o alegere constienta si realista. Atata timp cat alegerile noastre sunt conditionate de trecut ele nu sunt libere si autonome.
Orice familie are reguli nescrise, transmise prin atmosfera de familie, prin gestica, mimica, comportamente. Sunt familii in care se spune „Niciodata sa nu iti arati suferinta, noi trebuie sa fim puternici”, „Niciodata nu se vorbeste despre sex si bani in aceasta familie”, „Nu se vorbeste cu nimeni problemele familiei. „, „Nu vorbim nici intre noi problemele familiei de orice natura: materiale, somatice, emotionale, mentale”, „Nu ne lasam sa simtim si nici sa exprimam emotiile”, „In familia noastra femeile trebuie sa se ocupe de cresterea copiilor”, „In familia noastra nu se plange”, „In familia noastra toti suntem medici din tata in fiu si alta profesie nu exista”, „In familia noastra nu se vorbeste despre tragedii, drame, sex si bani”, „In familia noastra fetele sunt frumoase si barbatii destepti”. Sunt unele reguli subintelese, niciodata incalcate (de exemplu generatii de femei s-au subordonat barbatilor, au mers si merg inca in spatele barbatului).
De foarte multe ori pe langa atribuirile pe care le fac parintii („copilul asta e neastamparat”) exista si mesaje contradictorii, incongruente. Parintii doresc ca in societate copilul sa se comporte exemplar si il pun intr-un „pat a lui Procust”, fara ca ei insisi sa treaca prin acel pat a lui Procust. Si cel mai des se observa ca un copil exprima exact defectul pe care parintele nu si-l recunoaste siesi, parintele rejectand exact defectul pe care el il are si nu-l constientizeaza.
Din cauza mecanismului introiectiei, copiii asimileaza si aspira tot ce se intampla in inconstientul parintilor lor, astfel devin cosul de gunoaie toxice ale intregii familii. Cu cat parintele este mai neautonom, mai simbiotic, mai inconstient cu privire la gandurile, sentimentele lui cu atat copilul va fi mai expus preluarii acestora.
De foarte multe ori si adultii fac greu diferenta intre gandurile si sentimentele lor si preluarile de la parinti si este nevoie de o munca profunda de recunoastere si constientizare a ceea ce e al lor si ceea ce e preluat. Alteori alti membrii decat copiii preiau si exprima sentimentele neconstientizate ale altui membru (frecvent femeia exprima deprimarea sotului care se manifesta agresiv si abuziv).

In orice relatie-legatura exista patru faze: atasarea, crearea legaturii, separarea si jelirea. Daca primele doua sunt placute, ultimele doua nu sunt deloc placute, insa sunt foarte necesare pentru urmatoarea legatura. Daca procesul de jelire nu este realizat, persoana nu va putea sa investeasca intr-o alta legatura si nu se va lega autentic, ci doar ca substitut pentru legatura pierduta. Asa se face ca multe persoane dupa ce ies dintr-o relatie prin despartire de partener, divort plonjeaza imediat, la scurt timp intr-o alta relatie. Ele nu isi traiesc doliul dupa relatia anterioara.
Omul occidental este obisnuit in genere a vorbi despre pierdere, numai in conditiile in care are un deces in familie, cand se desparte de vreun partener-partenera, cand iese la pensie, neluand in seama alte pierderi: pierderea unui inel, pierderea unui zambet, pierderea timpului, pierderea statutului social, pierderea increderii in sine, pierderea sanatatii, pierderea stimei de sine sau imaginii despre propriul corp, pierderea unui gand frumos, pierderea tineretii.
Orice schimbare (fie ea fireasca sau nu: gradinita, scoala, facultate, parasirea cuibului, casatorie, mutarea in alta casa, primul copil, imbatranirea, pensionarea, somaj, deces) implica o separare si o pierdere.

Fiecare persoana trece prin doliu in felul sau. Fazele doliului sunt un reper, nu sunt intotdeauna traite cronologic. Este important sa trecem prin doliu, desi e un proces dureros este foarte necesar si sanatos.
Societatea occidentala a pierdut contactul cu ritualurile stravechi de jelire. Astfel oamenii care trec printr-o pierdere au diverse convingeri disfunctionale, deloc constructive, referitoare la trairea doliului. Doliile patologice, depresiile care apar dupa doi ani de la decesul cuiva, adictiile (fumat, alcool, drog, sex, mancare, munca) nu arata decat ca doliul nu a fost trait real, ci doar simulat.
Unii oameni au impresia gresita ca „Trebuie sa fie puternici si sa nu arate vulnerabilitatea” in cazul doliului. Cred ca ati auzit destul de des, pe cineva care „incuraja” pe altcineva aflat in proces de doliu prin cuvintele: „draga trebuie sa fii tare!”. Aceste cuvinte exprima o conceptie paguboasa care era aplicata mai ales barbatilor, insa mai nou a inceput sa fie spusa si femeilor. Vedem la inmormantari persoane care fac orice altceva decat sa planga (isi fac de lucru cu punerea mesei si alte rituri concrete, sau se imbata, se poarta ca niste roboti). La tara, aducerea bocitoarelor este o forma de a facilita familia sa isi planga decedatul. Acest obicei catartic nu se realizeaza la oras. Din pacate mai ales la oras este valorizata neexprimarea emotiilor si „puterea” aparenta a unei persoane, nu autenticitatea personala. A fi puternic in acest context inseamna patologie. Daca iti vine sa plangi, plangi! Exprimarea sentimentelor creeaza premisa pentru depasirea doliului.
Foarte des, cei din jurul persoanei care a suferit o pierdere, nu suporta ei insisi durerea intensa si atunci incep sa respinga acea persoana.
Unele persoane care au suferit o pierdere cred ca nu vor fi ascultate de cei din jur si se inchid in ele. Ar fi de dorit prientenii, rudele, sa nu creada ca supravietuitorul nu sufera sau nu doreste companie, chiar daca declara acest lucru.

Pret 30 lei + taxe.

Pentru comenzi scrieti un email la cristiana.levitchi@gmail.com

Workshop GRATUIT pentru psihologii din DGASPC

Pentru a veni în sprijinul psihologilor care lucrează în sistemul bugetar

Asociația EXPERT PSY organizează o serie de workshop-uri gratuite.

Primul dintre acestea va fi workshop-ul de formare continuă

Evaluarea și expertiza psihologică clinică pentru copilul abuzat / neglijat și în situații de divorț

expert psiholog divort

  • Formatori:
  • Armand Veleanovici, PhD, supervizor în psihologie clinică și consiliere psihologică, coordonatorul Centrului de Consiliere DGASPC Sector 2 București, practică privată;
  • Gabriela Dumitriu, MA, PhDs, psiholog clinician și psihoterapeut specialist, Centrul de Consiliere și Sprijin pt. Părinți și Copii DGASPC Sector 4, practică privată.
  • Workshop-ul va fi organizat în București în data de 11 și 12.12.2015.
  • Psihologii participanți beneficiază de 10 credite CPR.
  • Participarea este gratuită pentru psihologii angajați în DGASPC.

Rezumatul modulului:

  • activitatea psihologului în domeniul evaluării, expertizei psihologice și protecţiei copilului abuzat/neglijat și în situații de divorț;
  • legislația în vigoare privind abuzul și neglijarea copilului și divorțul (stabilirea custodiei și domiciliului, programul de vizitare);
  • definirea abuzului şi neglijării;
  • tipuri de abuz: fizic, sexual, emoţional;
  • semnele abuzului;
  • consecinţe ale abuzului;
  • tulburări determinate de abuz/neglijare;
  • alienarea parentală;
  • specificul și metodologia evaluării / expertizei psihologice clinice a copilului abuzat/neglijat;
  • specificul și metodologia evaluării și expertizei psihologice clinice a copilului și familiei în situații de divorț;
  • instrumente specifice utilizate în evaluarea / expertiza psihologică clinică a copilului abuzat/neglijat și situații de divorț;
  • întocmirea raportului de evaluare și expertiză psihologică clinică în situații de abuz, neglijare și divorț.

Detalii: www.expertpsy.ro
Informații suplimentare și înscrieri: psih. Gabriela Dumitriu,  e-mail gabrielacdumitriu@yahoo.com.

Workshop Tehnici creative de evaluare și intervenție în familie

În data de 3.09.2015, Armand Veleanovici și Gabriela Dumitriu au susținut în Bucureşti workshop-ul Tehnici creative de evaluare și intervenție în familie.

Am lucrat împreună un colaj cu reprezentarea personajelor din familie, tehnici corporale ce au relevat modul de relaționare în cuplu sau familie și art-genograma, o tehnică inedită și deosebit de valoroasă ce a fost dezvoltată de prof. univ. dr. Iolanda Mitrofan.12092545_10206416813071528_1859412420_n 12092221_872127446199061_561954530_n 11802063_872127299532409_476254399_n 12083999_10206416807591391_592130312_n 12081461_10206416812111504_849545808_n 12081444_10206416812991526_166361528_n (1) 12077348_872127562865716_1376508906_n 12067215_10206416809871448_646702238_n 12077009_10206416810511464_2091820823_n 12092443_10206416810471463_2037040498_n 12076909_10206416809671443_955252126_n 12092715_872127122865760_1697957582_n 12067907_10206416811991501_965699091_n 12071512_10206416811431487_227760677_n 12071354_10206416809631442_980986890_n 12067852_10206416809471438_943358379_n 12067354_10206416812911524_1116649562_n (1) 12067334_10206416809031427_1299724670_n 12067310_10206416812711519_1337199679_n (1) 12064253_872127496199056_268671560_n 12067251_872127232865749_1756983594_n 12071687_10206416808591416_874306934_n 12071483_10206416807751395_974393511_n 12083680_10206416808191406_1042496592_n 12092681_872127082865764_1761441234_n 11802063_872127382865734_1792005004_n

Lansarea lucrării Evaluare, expertiză, intervenție psihologică în situații de divorț

Asociația EXPERT PSY vă propune lucrarea

Evaluare, expertiză, intervenție psihologică în situații de divorț

scrisă de Armand Veleanovici, PhD și Gabriela Dumitriu, MA.

     Lucrarea își propune să ofere psihologilorCoperta Evaluare expertiza interventie psihologica in divort implicați în evaluarea și expertiza psihologică a copilului o metodologie clară și coerentă, inspirată atât din literatura de specialitate, cât și din experiența profesională a autorilor, profesioniști din sistemul de protecție a copilului, implicați direct în sute de cazuri de evaluare și intervenție psihoterapeutică în situații de divorț, abuz și neglijare asupra copilului.

          Iată opiniile unor personalități din domeniul Psihologiei privind lucrarea de față:

  • Prof. univ. dr. Matei Georgescu, psihanalist: „Familia, în diferitele sale forme, devine un fenomen de studiu esențial în măsura în care este, prin criza în care se află, reflexul holografic timpurilor și spațiilor sociale actuale. De aceea, lucrarea de față nu este doar justificată, ci necesară celor care îndeletnicesc cu acest fenomen, în genere și în special cu ceea ce înseamnă dificultățile, uneori chiar cu reflexii patologice ale familiei”.
  • Conf. univ. dr. Valentina Olărescu: „Abordarea holistică, de către autori, a problemelor evaluării, expertizei și intervenției în situații de divorț, demonstrează competențe teoretice și practice desăvârșite, ce le-au permis materializarea și juxtapunerea lor în lucrarea prezentă. Lucrarea deține toate atributele bunelor practici în domeniul complex al asistenței psihologice a familiei în situații de divorț – structură, sens, informație, experiență, consecvență, formă și fond”.
  • Psiholog principal dr. Mara Adriana Priceputu: „Volumul, conceput într-o manieră integrativă, abordează în mod detaliat domeniul expertizei și evaluării psihologice a copilului, adultului și familiei, absolut necesar în procesele de divorț, pentru ca ulterior să propună o abordare terapeutică integrativă în cazurile de criză familială. Astfel, recomandările și sugestiile cuprinse în carte sunt utile din perspectiva specialiștilor implicați în cazuistica separării familiale, putând constitui, în acest sens, un ghid de bune practici în domeniul de față”.
  • Lector univ. dr. Elena-Claudia Rusu: „Consider salutară inițiativa colegilor noștri, autorii acestei cărți, de a oferi prin intermediul ei un valoros instrument de lucru, inedit, pentru toți specialiștii implicați în evaluarea și consilierea psihologică a membrilor familiei care experienţiază divorțul, cu scopul realizării interesului superior al copilului”.

  • Cartea costă 30 lei + taxe curier și poate fi comandată la tel. 0726 231 833 sau prin e-mail gabrielacdumitriu@yahoo.com, Gabriela Dumitriu.
  • Plata se poate face în două variante:
    • prin transfer bancar, caz în care taxele de curier sunt de 12,40 lei, cost total 42,40 lei;
    • ramburs, caz în care taxele de curier sunt de 22,40 lei, cost total 52,40 lei. 
  • Fondurile obținute vor fi utilizate pentru susținerea obiectivelor asociației Expert Psy.
  • Puteți citi cuprinsul și fragmente din carte accesând link-ul: Evaluare expertiza interventie psihologica in situatii de divort

 

 

Workshop Tehnici expresiv-creative, 26.09.2015, Constanța

În data de 26.09.2015, Armand Veleanovici și Gabriela Dumitriu au susținut la Constanța, la invitația Mihaelei Sandu, workshop-ul Tehnici creative de evaluare și intervenție în familie.

Am lucrat împreună un colaj cu reprezentarea personajelor din familie, tehnici corporale ce au relevat modul de relaționare în cuplu sau familie și art-genograma, o tehnică inedită și deosebit de valoroasă ce a fost dezvoltată de prof. univ. dr. Iolanda Mitrofan.

12046727_10206380832692041_8146051865286920341_n 12027510_10206380827851920_7710426754734097419_n 11990592_926536177420681_4798046183301607320_n 12032060_10206380826771893_4168142207764349630_n 12039265_10206380826451885_1115308577568393655_n 12046609_10206380832132027_4747269480083843688_n 12036752_10206380830411984_2609020553251819099_n 12041972_869889046422901_266253287_n 12048952_869888866422919_1285426981_n 12048938_869888976422908_1456377979_n 11139988_10206380828331932_6567578962734591532_n 12038133_926536257420673_1315347476125665429_n 12049683_10206380821051750_9138280235980100216_n 12046837_926536327420666_7709729520192819846_n 12066065_10206380822011774_4635872428462532099_n 12038412_10206380815411609_8627836728832286845_n 12011127_10206380817891671_2118426428355313318_n 12032448_869888323089640_8618508_n 12036516_10206380817731667_240956186660273399_n 10411865_10206380816851645_4121992810640309599_n 12075035_10206380816571638_3350286115530673198_nNe-am simțit excelent alături de organizatori și participanți. Sperăm să ne revedem curând.

Cursul Evaluare, expertiză, intervenție pentru copil și familie

 În 17 și 18 octombrie se vor desfășura două module din Cursul Evaluare, expertiză, intervenție psihologică pentru copil și familie, organizat de Expert Psy

  1. Evaluarea și expertiza psihologică a copilului și adolescentului,
  2. Evaluarea și expertiza psihologică clinică pentru copilul abuzat / neglijat și în situații de divorț

Modulele vor fi susținute de:

  • Armand Veleanovici, PhD, supervizor în psihologie clinică și consiliere psihologică, coordonatorul Centrului de Consiliere DGASPC Sector 2 București (din 2006), practică privată;
  • Ana Maria Agape, MA, supervizor în psihologie clinică, psihoterapeut, psiholog principal la Serviciul de Intervenţie în Situaţii de Abuz, Neglijare, Trafic și Migraţie DGASPC Sector 2 (2004-2012), CJRAE Constanța (din 2012), practică privată;
  • Gabriela Dumitriu, MA, psiholog clinician și psihoterapeut specialist, Centrul de Consiliere și Sprijin pt. Părinți și Copii DGASPC Sector 4 (din 2007), practică privată.

Detalii și înscrieri: Armand Veleanovici, 0722427352, psiconsulting@gmail.com

Curs formare continuă – Tehnici expresiv-creative de evaluare și intervenție in abordarea familiei (Desen, colaj, modelaj, tehnici corporale)

Tehnici expresiv-creative de evaluare și intervenție în abordarea familiei – 10 ore, 10 credite

Data:  3 Octombrie 2015 (Sambata), ora 9.00 / Bucuresti

Organizator: Asociatia ExpertPsy

Formator: Armand Veleanovici, MA, PhDs, presedinte Asociatia ExpertPSY; supervizor în psihologie clinică și consiliere psihologică, consilier psihologic principal, psiholog clinician specialist, coordonatorul Centrului de Consiliere din cadrul DGASPC Sector 2 București, practică privată.

Gabriela Dumitriu, MA, psiholog clinician specialist, psihoterapeut, practică privată.

Cursul este destinat psihologilor clinicieni, psihoterapeuţilor, consilierilor psihologici, altor specialisti interesaţi de evaluarea clinică, psihoterapia și consilierea copilului si a familiei.

Specialităţile profesionale pentru care se asigură formarea profesională: psihologie clinică, psihoterapie, consiliere psihologică.

Numărul de ore de formare profesională: 10 / se acorda 10 credite COPSI.

Tematica cursului:

  • Specificul evaluării psihologice a familiei – noțiuni generale legate de metodologia evaluării;

  • Dimensiuni evaluate în abordarea familiei

  • Planul de intervenție în abordarea familiei

Cum se elaborează un plan de intervenție (modele) – descrierea problemei identificate;  obiectivele intervenției; structura ședintelor (cine participă); selectarea metodelor și tehnicilor adecvate; implementarea; temele intre ședințe; revizuirea;  măsurarea periodică și finală a rezultatelor.

  • Metode expresiv-creative de evaluare și intervenție (teorie si practică)

  • Colajul/Artgenograma;

  • Tehnici corporale

  • Modelajul ca metodă de evaluare si restructurare relațională;

  • Desenul individual si colectiv.

  • Prezentări de cazuri – prezentare teoretică şi aplicaţii practice, discuții, cazuri clinice de evaluare și interventie prin metode expresiv-creative.

Locație: Strada Mihnea Voda, nr 11, sector 4, Bucuresti (zona Unirii, Hotel Horoscop)

Grup de participanti: maxim 15 persoane (minim 8)

Informatii suplimentare si inscrieri:

Psih. Gabriela Dumitriu

e-mail : gabrielacdumitriu@yahoo.com

Telefon: 0726231833

Workshop-ul poate fi organizat si in alte localitati decat Bucuresti, cu conditia formarii unui grup de minim 12 participanti.

Primele două module din Cursul Evaluare, expertiză, intervenție

În 12 și 13 septembrie se vor desfășura primele două module din Cursul Evaluare, expertiză, intervenție psihologică pentru copil și familie, organizat de Expert Psy.

Acestea vor fi susținute de Rozeta Drăghici, PhD, supervizor în psihologie clinică și psihoterapie, psiholog principal la Institutul Național de Gerontologie și Geriatrie „Ana Aslan” (din 1998), lector universitar asociat, Universitatea București, practică privată și vor avea ca temă Metodologia evaluării psihologice clinice și Evaluarea clinică a vârstnicului. 

Detalii și înscrieri: Armand Veleanovici, 0722427352, psiconsulting@gmail.com

Curs EVALUARE, EXPERTIZĂ, INTERVENȚIE PSIHOLOGICĂ CLINICĂ PENTRU COPIL ȘI FAMILIE

Asociația EXPERT PSY organizează în București, începând cu luna septembrie 2015, cursul de formare continuă

EVALUARE, EXPERTIZĂ, INTERVENȚIE PSIHOLOGICĂ CLINICĂ PENTRU COPIL ȘI FAMILIE

  • Cursul este avizat profesional de Colegiul Psihologilor din România, Anexa 2 din 26.06.2015 la Avizul Profesional nr. RF-II-B-162, psihologii participanți beneficiind de 150 credite.
  • Cursul vizează dobândirea de către participanți a competențelor de evaluare, expertiză și intervenție psihologică pentru  copil, adult și familie, a deprinderilor necesare aplicării și interpretării instrumentelor de evaluare și psihodiagnostic prezentate, redactării și prezentării rapoartelor de evaluare și/sau expertiză psihologică clinică judiciară sau extrajudiciară, și a unor tehnici de intervenție psihologică clinică.
  • Cursul se va desfășura în perioada septembrie 2015 – iunie 2016. Include 12 module totalizând 140 ore, respectiv 7 weekend-uri a câte 20 de ore lunar, sâmbătă și duminică, urmate de 10 ore de practică psihologică supervizată.
  • Cursul se va încheia prin prezentarea de către fiecare participant a unui raport de evaluare/expertiză psihologică clinică.

DETALII ȘI ÎNSCRIERI

  • Armand Veleanovici, 0722427352, psiconsulting@gmail.com

STRUCTURA CURSULUI (MODULE)

  1. Metodologia evaluării psihologice clinice, formator: Rozeta Drăghici, 10 ore, 12 septembrie 2015
  2. Evaluarea clinică a vârstnicului, formator: Rozeta Drăghici, 10 ore, 13 septembrie 2015
  3. Evaluarea și expertiza psihologică a copilului și adolescentului, formatori: Armand Veleanovici și Ana Maria Agape, 10 ore, 17 octombrie 2015
  4. Evaluarea și expertiza psihologică clinică pentru copilul abuzat / neglijat și în situații de divorț, formatori: Armand Veleanovici și Gabriela Dumitriu, 10 ore, 18 octombrie 2015
  5. Evaluarea și expertiza psihologică a familiei, formator: Cristian Petrescu, 20 ore, 29-30 noiembrie 2015
  6. Psihopatologia și evaluarea psihologică clinică a  adultului, formator: Cristina Oprea, 20 ore, 23-24 ianuarie 2016
  7. Instrumente utilizate pentru evaluarea și expertiza psihologică clinică a adultului, formator: Armand Veleanovici, 10 ore, 20 februarie 2016
  8. Evaluare, expertiză, intervenție pentru copilul cu dizabilități, formator: Atena Stoica, 10 ore, 21 februarie 2016
  9. Tehnici proiective utilizate în evaluarea și expertiza clinică, formator: Armand Veleanovici, 10 ore, 26 martie 2016
  10. Tehnici expresiv-creative de evaluare și intervenție în familie, formatori: Armand Veleanovici și Gabriela Dumitriu, 10 ore, 27 martie 2016
  11. Evaluarea clinică a copilului cu tulburări somatoforme, de adaptare și alte tulburări diagnosticate în perioada  copilăriei, formator: Cristiana Levițchi, 10 ore, 16 aprilie 2016
  12. Evaluare și intervenție în familie prin metode și tehnici psihodinamice, formator: Cristiana Levițchi, 10 ore, 17 aprilie 2016

Practică  psihologică supervizată – Armand Veleanovici, Cristiana Levițchi, Ana Maria Agape, Gabriela Dumitriu, 10 ore, martie – mai 2016.

Evaluare finală: mai 2016.

FORMATORI

Formatorii sunt psihologi clinicieni practicieni, cu experiență îndelungată și relevantă.

  • Rozeta Drăghici, PhD, supervizor în psihologie clinică și psihoterapie, psiholog principal la Institutul Național de Gerontologie și Geriatrie „Ana Aslan” (din 1998), lector universitar asociat, Universitatea București, practică privată;
  • Armand Veleanovici, PhD, supervizor în psihologie clinică și consiliere psihologică, coordonatorul Centrului de Consiliere DGASPC Sector 2 București (din 2006), practică privată;
  • Cristiana Alexandra Levițchi, MA, supervizor în psihologie clinică, psihoterapeut, Spitalul Clinic de Copii „Victor Gomoiu” (2000-2014), Clinica Sanador (din 2014), practică privată;
  • Cristina Oprea, MA, supervizor în psihologie clinică, psiholog principal la Spitalul Clinic de Psihiatrie „Prof. Dr. Alexandru Obregia” (din 1998), practică privată;
  • Cristian Petrescu, MA, supervizor în psihologie clinică și psihoterapie, psiholog principal la Spitalul Universitar de Psihiatrie „Socola” Iași (din 1996), terapeut atestat European Family Therapy Association (EFTA), practică privată;
  • Atena Stoica, MA, supervizor în psihologie clinică, psihoterapeut, coordonator Centrul de zi de recuperare și resurse pentru copiii cu disabilități multiple și familiile lor, DGASPC Sector 2 (2000 – 2011), Director programe pentru dezinstituționalizarea și incluziunea în comunitate a tinerilor și adulților cu disabilități Asociația Pro Act Suport (din 2011), practică privată;
  • Ana Maria Agape, MA, supervizor în psihologie clinică, psihoterapeut, psiholog principal la Serviciul de Intervenţie în Situaţii de Abuz, Neglijare, Trafic și Migraţie DGASPC Sector 2 (2004-2012), CJRAE Constanța (din 2012), practică privată;
  • Gabriela Dumitriu, MA, psiholog clinician și psihoterapeut specialist, Centrul de Consiliere și Sprijin pt. Părinți și Copii DGASPC Sector 4 (din 2007), practică privată.

TEMATICA MODULELOR

MODULUL 1: METODOLOGIA EVALUĂRII PSIHOLOGICE CLINICE

  • Formator: Rozeta Drăghici
  • Rezumatul modulului:
  • Teoria şi metododologia psihologiei clinice
    • Interviul clinic
    • Observaţia clinică
    • Testele şi scalele clinice
    • Studiul de caz
  • Definirea evaluării psihologice clinice
    • Introducere
    • Obiectivele evaluării psihologice clinice
    • Deontologie
  • Tehnicile evaluării psihologice clinice
    • Atitudinile psihologului clinician
    • Stabilirea relaţiei interpersonale în cadrul evaluării psihologice clinice
  • Raportul de evaluare psihologică clinică          

MODULUL 2: EVALUAREA CLINICĂ A VÂRSTNICULUI

  • Formator: Rozeta Drăghici
  • Rezumatul modulului:
  • Problematica generală şi rolul evaluării gerontopsihologice
    • Principii generale de evaluare psihologică a persoanei vârstnice
    • Rolul evaluării gerontopsihologice
  • Evaluarea funcţiilor cognitive la vârstnici
    • Evaluarea elementară şi screening a funcţiilor cognitive
    • Neuropsihologia îmbătrânirii cognitive patologice şi normale
    • Evaluarea deteriorării cognitive
  • Evaluarea depresiei persoanei vârstnice
    • Importanţa evaluării psihodiagnostice a depresiei la vârstnic
    • Principalele scale de evaluare a depresiei persoanei în vârstă
    • Relaţionarea cu vârstnicii aflaţi în dificultate – probleme specifice în familie

 MODULUL 3: EVALUAREA ȘI EXPERTIZA PSIHOLOGICĂ A COPILULUI SI ADOLESCENTULUI 

  • Formatori: Armand Veleanovici, Ana Maria Agape
  • Rezumatul modulului:
    • legislația aplicabilă în domeniu;
    • metodologia evaluării și expertizei psihologice clinice;
    • ghidul de bune practici în domeniul clinic elaborat de Colegiul Psihologilor;
    • interviul cu copilul și cu părinții;
    • observaţia;
    • evaluarea stării psihice prezente;
    • principalele tulburări clinice ale copilului (conform DSM);
    • principalele instrumente utilizate în psihologia clinică (scurtă prezentare şi aplicaţii): chestionarele ASEBA; interviul clinic structurat – KID SCID; teste de evaluare a dezvoltării: Denver II, Bateria de evaluare neurocognitivă NEPSY; teste de evaluare cognitiva: Raven, WISC IV, SON-R; teste de evaluare a afectivităţii: Child Depression Inventory – CDI, Multidimensional Anxiety Scale for Children – MASC; Sistemul de evaluare clinică – SEC; Scala de iraţionalitate pentru copii şi adolescenţi; Scala de convingeri raţionale pentru copii.

MODULUL 4: EVALUAREA SI EXPERTIZA PSIHOLOGICĂ CLINICĂ PENTRU COPILUL ABUZAT / NEGLIJAT ȘI ÎN SITUAȚII DE DIVORȚ

  • Formatori: Armand Veleanovici, Gabriela Dumitriu
  • Rezumatul modulului:
    • activitatea psihologului în domeniul evaluării, expertizei și protecţiei copilului abuzat/neglijat și în situații de divorț;
    • legislația în vigoare privind abuzul și neglijarea copilului și divorțul (stabilirea custodiei și domiciliului, programul de vizitare);
    • definirea abuzului şi neglijării;
    • tipuri de abuz: fizic, sexual, emoţional;
    • semnele abuzului;
    • consecinţe ale abuzului;
    • tulburări determinate de abuz/neglijare (conform DSM): tulburarea reactivă de ataşament; tulburările anxioase: anxietatea de separare, stresul acut, stresul posttraumatic; tulburarea depresivă.
    • alienarea parentală;
    • specificul evaluării / expertizei clinice a copilului abuzat/neglijat;
    • metodologia evaluării / expertizei clinice a copilului abuzat/neglijat;
    • specificul evaluării și expertizei clinice a copilului și familiei în situații de divorț;
    • metodologia evaluării și expertizei clinice a copilului și familiei în situații de divorț;
    • formulare utilizate în evaluarea și expertiza clinică a copilului și familiei în situații de divorț;
    • instrumente specifice utilizate în evaluarea / expertiza clinică a copilului abuzat/neglijat și situații de divorț;
    • întocmirea raportului de evaluare și expertiză clinică în situații de abuz, neglijare și divorț. 

MODULUL 5: EVALUAREA ȘI EXPERTIZA PSIHOLOGICĂ A FAMILIEI

  • Formator: Cristian Petrescu
  • Rezumatul modulului:
    • principii, metode si tehnici de familie
    • evaluarea relației  Individ- – Familie – Societate
    • stabilire setting familial
    • presedinta si sedinta (negociere si priorizare obiectiv)
    • concepte cheie ale evaluării / expertizei psihologice a familiei: alianta, coalitia, loialitatea, granite, subsisteme, cauzalitate circulara, comunicare secventiala
    • tabloul cauzal si harta structurala a familiei
    • tehnica psihogenogramei
    • ciclurile etapelor de viata in familie
    • blocaje in tranzitia intre cicluri
    • tehnica scalarii relationale
    • tehnica structurii familiale
    • matrice de baza in relatii dificile (abuz/violenta)
    • dinamica traumatologica de tip familial
    • modelul circumplex de evaluare a sistemului familial/conjugal
    • evaluare globala a microclimatului familial centrat pe modelul functional si pe modelul echilibrat
    • introducere in terapia sistemului familial
    • scala clinica de analiza a coeziunii si flexibilitatii in cuplu
    • chestionarul de evaluare a coeziunii si flexibilitatii in familie

MODULUL 6: PSIHOPATOLOGIA ȘI EVALUAREA PSIHOLOGICĂ CLINICĂ A  ADULTULUI

  • Formator: Cristina Oprea
  • Rezumatul modulului:
    • Tulburarea psihică – defect, disabilitate și handicap;
    • Interviul clinic – structură, importanța și dificultăți în aplicare;
    • Evaluarea clinică a adultului
      • Tulburări mentale și de comportament datorate substanțelor psihoactive
        • Evaluarea severității dependenței;
        • Concepte: dependență, sevraj, toleranță, abstinență;
        • Dependența la alcool;
        • Dependența la droguri ilicite;
        • Tulburarea psihotică indusă de substanțe;
        • Sindromul amnestic indus de substanțe;
        • Implicații socio-profesionale și familiale ale consumului de droguri și alcool
      • Schizofrenia, tulburările schizotipale și tulburările delirante;
        • Schizofrenia –  forme de manifestare;
        • Particularități în evaluarea pacientului cu schizofrenie;
        • Particularități ale interviului clinic;
        • Particularități de integrare socială, profesională și familială a pacientului cu schizofrenie;
        • Tulburări delirante persistente;
        • Tulburări acute și tranzitorii;
        • Tulburări schizoafective;
      • Tulburări ale dispoziției;
        • Tulburarea afectivă bipolară;
        • Episodul maniacal;
        • Episodul depresiv;
        • Tulburarea depresivă recurentă;
      • Tulburările nevrotice corelate cu stresul și tulburări somatoforme
        • Tulburările anxios-fobice;
        • Tulburările anxioase;
        • Tulburarea obsesiv-compulsivă;
        • Reacție la stres sever și tulburări de adaptare;
        • Tulburări disociative;
        • Tulburări somatoforme;
      • Tulburări ale instinctului alimentar;
      • Tulburări ale personalității și comportamentul adultului;
      • Retardarea mentală 

MODULUL 7: INSTRUMENTE UTILIZATE PENTRU EVALUAREA ȘI EXPERTIZA PSIHOLOGICĂ CLINICĂ A ADULTULUI

  • Formator: Armand Veleanovici
  • Rezumatul modulului:
  • principalele instrumente utilizate în evaluarea clinică a adultului (scurtă prezentare şi aplicaţii):
    • Interviul clinic structurat – SCID;
    • Sistemul de evaluare clinică – SEC;
      • Scala de depresie Hamilton;
      • Scala de anxietate Hamilton;
      • Profilul distresului afectiv;
      • Chestionarul de autoevaluare a sănătăţii mentale;
    • Millon Clinical Multiaxial Inventory;
    • Minnesota Multiphasic Personality Inventory – MMPI;
    • platforma de evaluare Cognitrom Assessment System – CAS;
      • Chestionarul Schemelor Cognitive Young (YSQ),
      • Chestionarul Profilul distresului emoţional (PDE),
      • Scala atitudinilor disfuncţionale (DAS),
      • Scala de acceptare necondiţionată a propriei persoane (USAQ),
      • Scala de atitudini şi convingeri (ABS-II);
      • Scala de stimă de sine;
      • Scala de autoeficacitate;
      • Scala de atitudini disfuncţionale.
    • Evaluare cognitivă: testul Raven;
    • Chestionarele de personalitate NEO FFI, ZKPQ, FFPI, CP5F;
    • Evaluarea deteriorării cognitive: MMSE, Testul Ceasului, Scala Reisberg;
    • Scala GAF.

 MODULUL 8: EVALUARE, EXPERTIZĂ, INTERVENȚIE PENTRU COPILUL CU DIZABILITĂȚI

  •  Formator: Atena Stoica
  •  Rezumatul modulului:
    • prezentarea tulburarilor diagnosticate initial in perioada de sugar, in copilarie sau in adolescenta (clasificare conform DSM);
    • criterii de diagnostic, diagnostic diferențial si tulburari asociate;
    • evaluarea / expertiza clinică a copiilor cu dizabilități in vederea încadrării intr-o categorie de handicap;
    • evaluarea / expertiza clinică a copilului cu dizabilități:
      • interviul cu copilul și cu părinții;
      • observaţia;
      • principalele instrumente utilizate (scurtă prezentare şi aplicaţii):
        • Testul DENVER (DDST II);
        • Matrici Progresive Raven color;
        • Bateria de evaluare neurocognitivă NEPSY;
        • Childhood Autism Rating Scale – CARS;
        • Fabulele Duss;
        • KOHS – screening aptitudini cognitive nonverbale;
        • BASC -2 – evaluarea comportamentului;
        • PORTAGE – program de interventie timpurie;
        • teste proiective (Testul Arborelui, Testul Persoanei);
        • scara de dezvoltare a limbajului C. Paunescu;
    • intervenţie specifică;
      • programe de terapie specifică;
      • terapia ocupaţională, activităţi de învăţare, comunicare, joc;
      • dezvoltarea abilităților de viață independentă;
      • consilierea psihologică a familiei copiilor cu dizabilități;
    • prezentări de cazuri.

MODULUL 9: EVALUAREA CLINICĂ A COPILULUI CU TULBURĂRI SOMATOFORME, DE ADAPTARE ȘI ALTE TULBURĂRI DIAGNOSTICATE ÎN PERIOADA  COPILĂRIEI 

  • Formator: Cristiana Levițchi
  • Rezumatul modulului:
    • interviul și observația copilului și a părinților;
    • evaluarea stării psihice prezente;
    • evaluarea contextului familial, profesional, social economic, cultural în care se manifestă problemele psihologice;
    • principalele tulburări clinice ale copilului (conform DSM):
      • ticul, enurezis, econprezis, anxietatea de separare, tulburarea reactivă de atașament a perioadei de sugar;
      • tulburarea de adaptare (cu dispoziție anxioasă și depresivă, cu perturbare a conduitei);
      • tulburarea de stress postraumatic;
      •  tulburările somatoforme (tulburările de somatizare, tulburarea somatoformă nediferențiată, tulburarea de conversie, tulburarea algică, hipocondria etc);
    • instrumente utilizate în evaluarea clinică a copilului cu tulburări somatoforme, de adaptare și alte tulburări (scurtă prezentare şi aplicaţii);
    • cauzele somatizarilor si rolul lor in familie – abordare din perspectiva diverselor psihoterapii dinamice si umaniste (adleriana, analiza tranzactionala, psihanaliza);
    • ilustratii de cazuri evaluate prin teste proiective (testul persoanei, Testul arborelui, Testul familiei, Fabule Duss, Testul Lusher, CAT, TAT);
    • educaţie pentru sănătate și asistență psihoterapeutică în context familial și școlar;
    • elaborarea programelor de promovare a sănătăţii şi prevenirea îmbolnăvirilor, la nivel individual și de familie.

MODULUL 10: TEHNICI PROIECTIVE UTILIZATE IN EVALUAREA CLINICĂ 

  • Formator: Armand Veleanovici
  • Rezumatul cursului:
    • prezentare teoretică şi aplicaţii practice, discuții cazuri clinice de evaluare și psihodiagnostic utilizând
      • testele proiective de desen:
        • Testul Arborelui,
        • Testul Persoanei,
        • Testul Familiei,
        • Testul Casei,
        • Testul Cuibului,
        • Desenul Animalului inexistent;
      • planșele tematice CAT, TAT;
      • Fabulele Düss.

 MODULUL 11: EVALUARE ȘI INTERVENȚIE ÎN FAMILIE PRIN METODE ȘI TEHNICI PSIHODINAMICE

  • Formator: Cristiana Levițchi
  • Rezumatul modulului:
    • tipuri de evenimente stresante și mecanisme de coping;
    • evaluarea cuplului si familiei din perspectiva psihoterapiei adleriene, analizei tranzactionale, terapiei transgenerationale de familie: sistemul familiei – subsistemele (cuplu, copii, familie extinsă), structura sistemului, granițele și regulile dintre subsisteme, tipul de diferențiere a eului, tipul de atașament, stil de relaționare, stil de comunicare, transmiterile transgeneraționale, tipurile de jocuri psihologice/de putere (triunghiul dramatic), constelația familiei (rolul și alianțele inconștiente, elemente importante ale experiențelor timpurii ale unui copil, informații despre părinți și ceilalți copii din familie, dinamicile familiei, constelația surorilor și fraților, comportamentul părinților, atmosfera familiei, modelul feminin și cel masculin din familie, rolurile din familie, valorile familiei, locul fiecăruia în familie, ordinea în familie, interacțiunea dintre părinți, miturile și secretele din familie, tipologiile din familie, episcenariul);
    •  Modalități de lucru:
      • interviurile luate membrilor cuplului/familiei referitoare la diferite aspecte ale vieţii de cuplu/familiale;
      • harta cronologică a evenimentelor familiale;
      • scale şi chestionare pentru evaluarea cuplului și familiei;
      • desenul familiei şi ale variante;
      • desenul cuplului marital;
      • genograma;
    • prezentare/discuții de cazuri de consiliere /psihoterapie in familie;
    • elaborarea, implementarea și monitorizarea programelor de promovare a sănătăţii şi prevenirea îmbolnăvirilor, la nivel familial;
    • planuri țintite de intervenție în familie și asistență în context familial/parenting. 

MODULUL 12: TEHNICI EXPRESIV-CREATIVE DE EVALUARE ȘI INTERVENȚIE ÎN FAMILIE

  • Formatori: Armand Veleanovici, Gabriela Dumitriu
  • Rezumatul cursului:
    • specificul evaluării și expertizei psihologice a familiei – noțiuni generale legate de metodologia evaluării;
    • dimensiuni evaluate în abordarea familiei:  stiluri de comunicare dintre membri, stiluri cognitive; caracteristici ale sistemului familial- tipul de granițe, alianțe, rolul membrilor în dinamica familială; stiluri comportamentale ale membrilor; scopul comportamentelor; caracteristicile conflictului; atitudinea față de copii, modele educaționale; jocuri psihologice în triada victimă-persecutor-salvator.
    • metode expresiv-creative de evaluare și intervenție (teorie si practică)
    • planul de intervenție psihologică clinică în familiei: descrierea problemei identificate; obiectivele intervenției; structura ședințelor; selectarea metodelor și tehnicilor adecvate; implementarea; temele intre ședințe; revizuirea;  măsurarea periodică și finală a rezultatelor.
    • metode si tehnici:
      • sculptura familiei;
      • rotația desenelor;
      • colajul de familie / colajul progresiv;
      • „jocul continentelor” – evaluarea granițelor familiale;
      • jocul de rol situațional;
      • blazonul familiei;
      • artgenograma;
      • modelajul ca metodă de restructurare relațională;
      • metoda construcției comune;
      • metoda “Poveste de familie”;
      • jocul cu marionete;
      • filmul și fotografia ca metode de intervenție;
      • instrumentele muzicale în intervenție.
    • prezentări de cazuri: prezentare teoretică şi aplicaţii practice, discuții cazuri clinice de evaluare, expertiză și intervenție prin metode expresiv-creative.

Worskhop – Tehnici expresiv-creative de evaluare si interventie in familie

 – Desen, colaj, modelaj, tehnici corporale –                                                                Data:  18 iulie, ora 9.00

home

  • Organizator: Asociatia ExpertPsy
  • Formatori:
    • Armand Veleanovici, MA, PhDs, supervizor în psihologie clinică și consiliere psihologică, consilier psihologic principal, psiholog clinician specialist, coordonatorul Centrului de Consiliere din cadrul DGASPC Sector 2 București, practică privată.
    • Gabriela Dumitriu, MA, psiholog clinician specialist, psihoterapeut, practică privată. Cursul este destinat psihologilor clinicieni, psihoterapeuţilor, consilierilor psihologici, altor specialisti interesaţi de evaluarea clinică, psihoterapia și consilierea copilului si a familiei. Specialităţile profesionale pentru care se asigură formarea profesională: psihologie clinică, psihoterapie, consiliere psihologică.
  • Numărul de ore de formare profesională: 10 / se acorda 10 credite COPSI.
  • Tematica cursului:
    • Specificul evaluării psihologice a familiei – noțiuni generale legate de metodologia evaluării;
    • Dimensiuni evaluate în abordarea familiei
    • Planul de intervenție în abordarea familiei – Cum se elaborează un plan de intervenție (modele) – descrierea problemei identificate;  obiectivele intervenției; structura ședintelor (cine participă); selectarea metodelor și tehnicilor adecvate; implementarea; temele intre ședințe; revizuirea;  măsurarea periodică și finală a rezultatelor.
  • Metode expresiv-creative de evaluare și intervenție (teorie si practică)
    • Desenul individual si colectiv;
    • Tehnici corporale;
    • Modelajul ca metodă de evaluare si restructurare relațională;
    • Artgenograma;
    • Prezentări de cazuri – prezentare teoretică şi aplicaţii practice, discuții, cazuri clinice de evaluare și interventie prin metode expresiv-creative.
  • Locație: Strada Mihnea Voda, nr 11, sector 4, Bucuresti (zona Unirii, Hotel Horoscop)
  • Grup de participanti: maxim 15 persoane (minim 8)
  • Informatii suplimentare si inscrieri:   Psih. Gabriela Dumitriu gabrielacdumitriu@yahoo.com 0726231833
  • Workshop-ul poate fi organizat si in alte localitati decat Bucuresti, cu conditia formarii unui grup de minim 12 participanti.

Workshop Tehnici expresiv – creative

In data de 23 mai 205, Armand Veleanovici si Gabriela Dumitriu au sustinut workshop-ul Tehnici expresiv-creative de evaluare si interventie in familie.

Dupa prezentarea teoretica a metodelor si tehnicilor utilizate in abordarea familiei, a urmat partea aplicativa. Prin desen, modelaj, colaj, tehnici corporale si artgenograma participantii au identificat aspecte mai mult sau mai putin cunoscute ale universului interior.

11377328_10205461680993823_1480826574454431810_n 11351392_10205461670633564_5047637673157794148_n 11377142_10205461683433884_6850603204040605225_n 11350496_10205461668273505_1616756114198315213_n 11329747_10205461683673890_6333340600023145833_n 11263025_10205461671513586_1025087451955333337_n 11225257_10205461680713816_597660014219216227_n 11224538_10205461678953772_5112209766578527292_n 11214360_10205461669073525_1128211001630081815_n 11181915_10205461674393658_2570621362449033555_n 11180336_10205461669433534_352226883504605946_n 10440986_10205461680113801_2369240610242836350_n 10989177_10205461669873545_8659428617082866800_n 11164769_10205461673033624_6368523862265459225_n 11052419_10205461674953672_3952460307001003592_n 11167861_10205461676233704_4454283148581545419_n

Curs formare continuă – Creditat COPSI Tehnici expresiv-creative de evaluare și intervenție in abordarea familiei

 – Desen, colaj, modelaj, tehnici corporale –                                                                Data:  23 Mai, ora 9.00

home

  • Organizator: Asociatia ExpertPsy
  • Formatori:
    • Armand Veleanovici, MA, PhDs, supervizor în psihologie clinică și consiliere psihologică, consilier psihologic principal, psiholog clinician specialist, coordonatorul Centrului de Consiliere din cadrul DGASPC Sector 2 București, practică privată.
    • Gabriela Dumitriu, MA, psiholog clinician specialist, psihoterapeut, practică privată. Cursul este destinat psihologilor clinicieni, psihoterapeuţilor, consilierilor psihologici, altor specialisti interesaţi de evaluarea clinică, psihoterapia și consilierea copilului si a familiei. Specialităţile profesionale pentru care se asigură formarea profesională: psihologie clinică, psihoterapie, consiliere psihologică.
  • Numărul de ore de formare profesională: 10 / se acorda 10 credite COPSI.
  • Tematica cursului:
    • Specificul evaluării psihologice a familiei – noțiuni generale legate de metodologia evaluării;
    • Dimensiuni evaluate în abordarea familiei
    • Planul de intervenție în abordarea familiei – Cum se elaborează un plan de intervenție (modele) – descrierea problemei identificate;  obiectivele intervenției; structura ședintelor (cine participă); selectarea metodelor și tehnicilor adecvate; implementarea; temele intre ședințe; revizuirea;  măsurarea periodică și finală a rezultatelor.
  • Metode expresiv-creative de evaluare și intervenție (teorie si practică)
    • Artgenograma;
    • Tehnici corporale
    • Modelajul ca metodă de evaluare si restructurare relațională;
    • Desenul individual si colectiv.
    • Prezentări de cazuri – prezentare teoretică şi aplicaţii practice, discuții, cazuri clinice de evaluare și interventie prin metode expresiv-creative.
  • Locație: Strada Mihnea Voda, nr 11, sector 4, Bucuresti (zona Unirii, Hotel Horoscop)
  • Grup de participanti: maxim 15 persoane (minim 8)
  • Informatii suplimentare si inscrieri:   Psih. Gabriela Dumitriu gabrielacdumitriu@yahoo.com 0726231833
  • Dupa confirmarea telefonica sau prin e-mail a înscrierii,  este necesară achitarea unui avans de minim 100 lei in contul: VELEANOVICI ARMAND CATALIN RO03 INGB 0000 9999 0006 5847 ING Bank Bucuresti
  • Workshop-ul poate fi organizat si in alte localitati decat Bucuresti, cu conditia formarii unui grup de minim 12 participanti.

Curs credite copsi – 24-25 aprilie – Evaluare si interventie in familie prin metode si tehnici psihodinamice

Modul

Evaluare si interventie in familie prin metode si tehnici psihodinamice

Formator: Cristiana Alexandra Levițchi, MA, psiholog clinician principal (cu experienta de lucru de peste 14 ani in clinica – spital), psihoterapeut specialist, supervizor în psihologie clinică, coach, facilitator constelații sistemice, practicant NLP, practică privată. http://www.sensart.ro/despre-mine.html, http://www.sensart.ro/acolo-unde-poti-fugi.html

Adresabilitate: Cursul este destinat psihologilor clinicieni, psihoterapeuţilor, consilierilor psihologici, medicilor, altor psihologi interesaţi de evaluarea clinică, psihoterapia și consilierea specifică lucrului cu familia, citi si asistentilor sociali, sociologilor.

Specialităţile profesionale pentru care se asigură formarea profesională: psihologie clinică, psihoterapie, consiliere psihologică.

Se acorda 10 credite COPSI.

Grup de participanti maxim 15 persoane (minim 8)

Criterii şi modalităţi de selecţie a participanților: Înscrierea se va face în funcţie de nivelul de motivaţie al solicitanţilor şi numărul locurilor disponibile.

Rezumatul modulului:
– evaluarea contextului familial, profesional, social economic, cultural în care se manifestă problemele psihologice;
– tipuri de evenimente stresante și mecanisme de coping
– evaluarea cuplului si familiei din perspectiva psihoterapiei adleriene, analizei tranzactionale, terapia transgenerationala a familiei: sistemul familiei – subsistemele (cuplu, copii, familie extinsă), structura sistemului, granițele și regulile dintre subsisteme, tipul de diferențiere a eului, tipul de atașament, stil de relaționare, stil de comunicare, transmiterile transgeneraționale, tipurile de jocuri psihologice/de putere, constelația familiei (rolul și alianțele inconștiente, elemente importante ale experiențelor timpurii ale unui copil, informații despre părinți și ceilalți copii din familie, dinamicile familiei, constelația surorilor și fraților, comportamentul părinților, atmosfera familiei, modelul feminin și cel masculin din familie, rolurile din familie, valorile familiei, locul fiecăruia în familie, ordinea în familie, interacțiunea dintre părinți, miturile și secretele din familie, tipologiile din familie)

Modalități de lucru :
– interviurile luate membrilor familiei referitoare la diferite aspecte ale vieţii familiale;
– harta cronologică a evenimentelor familiale
– scale şi chestionare (cuplu, familie)
– tehnicile : desenul familiei şi ale variate: desenul cuplului marital, sculptura familială
– genograma
– prezentare/discuții de cazuri de consiliere /psihoterapie in familie;
– elaborarea, implementarea și monitorizarea programelor de promovare a sănătăţii şi prevenirea îmbolnăvirilor, la nivel familial;
– asistență în context familial și școlar/parenting.

Inscrieri la cristiana.levitchi@gmail.com

Timp de lucru : 10 ore (scazind pauzele de confort si pauza de masa).

Desfasurarea cursului : vineri 24 aprilie de la 17:30 si simbata 25 aprilie ora 10
Daca nu se intruneste grupul minim atunci cursul va fi reprogramat.

Loc: str Costache Marinescu, nr 33, sect 1 http://www.sensart.ro/detaliu-harta.html